mandag 19. april 2010

Frisk spaghetti med kylling

Da jeg var liten var spaghetti en egen rett, og jeg husker jeg ble utrolig skuffa første gang jeg smakte spaghetti i Italia; den tynne, pysete bolognesesausen kunne ikke måle seg mot mammas kraftige kjøttsaus.

Dette er sånt sett ikke spaghetti, men en syrlig, frisk og litt annerledes pastarett hvor spaghetti passer veldig bra, og som er best lettere avkjølt.


Oppskrift til to
2 kyllingfileter
1/2 rødløk
1 liten paprika
10 cherrytomater
1 ts gurkemeie
1 ts granateplekrydder / paprikakrydder
salt
pepper

Dressing
1 fedd hvitløk, finhakket
saften av 1 lime
1 rød chili
1 ts fennikelfrø
1 ts spisskummen
1 ss basilikumolje
1 neve basilikum, grovhakket
1 ts salt

Sånn kan det gjøres
Stek kyllingfileter raskt på begge sider krydret med gurkemeie, granateplekrydder eller paprikakrydder, salt og pepper. Etterstek i ovnen med en klatt smør på 200 grader i 12-15 min.

Kok spaghetti og avkjøl under rennende, kaldt vann. Bland ingrediensene til dressingen. Del cherrytomater i to eller fire, grovhakk paprika og rødløk, og bland med spaghetti og dressing. Server med lun kyllingfilet i skiver.

2 kommentarer:

  1. Åhh dette ser utrolig godt ut:) skal absolutt prøves ut:)

    SvarSlett
  2. Prøv ut og gi meg tilbakemelding på resultatet!

    SvarSlett