søndag 8. mai 2011

NokEnMatblogg tar kveld!

Jeg har bestemt meg for legge NokEnMatblogg på hylla. I løpet av halvannet år har jeg skrevet mange innlegg, fått mange kommentarer og morsomme tilbakemeldinger og oppdaget en hel verden av inspirerende matentusiaster.

Hvorfor gi opp matskriveriene? Jeg kunne sagt at det ikke går lenger, at vi ikke har tid, at også vi har havnet i tidsklemma. At også vi har sett oss nødt til å begynne å kjøpe ferdigstekte karbonader, omelett på kartong og oppkuttet løk. Fordi vi ikke rekker noe annet før vi hiver oss i bilen, kjører i kø til treningssenteret, til jogatimen, hvor vi skal slappe helt av i 40 minutt, hvor ei dame forteller oss at vi skal lukke øynene, puste ordentlig ut, og forestille oss, visualisere og simulere, at vi med møysommelige, langsomme og seige bevegelser skjærer opp en løk.

Jeg kunne brukt tidsklemma som unnskyldning, men det har ikke noe med det å gjøre. Akkurat nå sitter jeg f.eks. på terrassen med en Brew Dog Punk IPA og nyter våren (for en perfekt gravøl)! Det er ikke mye annet jeg har gjort i dag, jeg har masse tid. Som nordmenn flest har jeg mer fritid enn noen andre mennesker på jorden noen gang har hatt. Jeg trenger ikke jakte maten min selv (jeg prøver, men jeg bommer mye), jeg trenger ikke dyrke min egen mat (jeg prøver på det også, det går bedre) og jeg trenger ikke jobbe i gruvene 14 timer om dagen (det har jeg ikke prøvd).

 Perfekt gravøl!

Det har vært gøy å oppdage matbloggverdenen, men nå tenker jeg at jeg er fornøyd, og jeg vil samle energien og kreativiteten rundt andre prosjekter. Ett nytt prosjekt starter om noen uker; Marianne har en svær mage, vi har handlet inn vogn og seng og fått mange blå klær, prosjektet har enda ikke fått et navn:)

Jeg vil fortsatt følge med på Heges fantastiske fiskeretter og historier fra Provence, Fridas annerledes oppskrifter, Espens mange morsomme krumspring, og mange andre flinke matfolks skriverier. Men jeg sier altså takk for meg!

18 kommentarer:

  1. Buhuuu!!! :'(
    Det har vært en sann fryd å lese matbloggen din, kjære venn!. Når det er sagt, håper jeg at du vil fortsette å eksperimentere, briljere og invitere til nye - om enn udokumenterte! - matopplevelser sammen med oss, fruen og den lille blå (som vi for øvrig gleder oss vilt til å møte!).
    Klemmer

    SvarSlett
  2. Så synd Werner. NokEnMatblogg har vært en av mine favoritter i matbloggverden, så lenge det varte. Ikke bare på grunn av de lekre rettene, men også på grunn av skrivestilen din. Jeg kommer til å savne innleggene dine. Heldigvis ligger det fortsatt mange uprøvde herligheter her som jeg kan bla meg tilbake til.

    Grattis med den kommende familieforøkelsen, og lykke til med prosjekt blå. Det blir nok stas :)

    SvarSlett
  3. Kjempelykketil med det nye prosjektet. Det høres spennende ut det også, og kanskje du ser det er rom for en blogg igjen senere :-)

    SvarSlett
  4. Takk for en fin matblogg, Werner! Og kanskje vil det nye prosjektet inspirere til mer matblogging i fremtiden? Å lage barnemat selv er et spennende område jeg er sikker på at du har masse å tilføre :)

    SvarSlett
  5. Det var leit, men du har en flott side som fremdeles kan inspirere mange til å lage god mat og nyte god vin!

    Lykke til med det nye prosjektet! ;)

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelige kommentarer!

    SvarSlett
  7. Så här är det; motivationen kommer och går! Hoppas dock du fortsätter kommentera med jämna mellanrum på mina sidor. Vi Madeira fan måste hålla samman förstår du ;-)

    MVH

    Niklas

    SvarSlett
  8. JÆVLA SVIKER.
    Når det er sagt så håper jeg jo du beholder brukernavn og passord til bloggen så kan du slenge inn et innlegg i ny og ne. Selv om barn er altoppslukende, min lille er blitt 5 mnd, så er det viktig at pappa får tid til sine ting.

    Lykke til med kid og livet fremover. Du virker som en knakanes bra fyr hvertfall. :-)

    SvarSlett
  9. Deilige kommentarer Espen og Niklas, jeg kommer til å fortsette å følge med i matbloggverden, og Madeira er jeg hekta på for life!

    SvarSlett
  10. Lykke til med alt det fine livet bringer med seg Werner! Det har vært inspirerende og gøy å følge deg!

    SvarSlett
  11. Så synd å høre, men masse lykke til med livet videre!!

    SvarSlett
  12. Var det av frykt for å gi deg på topp at du avsluttet med torsk torturert i tomatsaus? ;)

    Takk for mye fin matblogging, og lykke til med nytt prosjekt!

    SvarSlett
  13. ... og takk til Therese, Anita og Jarle også!

    Jammen dukket det ikke opp tekniske problemer på blogger også, vel i tråd med at bloggen er lagt død. PS: Jarle, internetten ser ut til å ha sensurert kommentaren din av eget initiativ og vilje. Sikkert fordi du skrev noen ufine ting om bacalao:)

    SvarSlett
  14. Det var da synd, du har inspirert mye og jeg kikker stadig innom deg. Lykke til med det STORE prosektet! :-)

    SvarSlett
  15. Takk for morsom matblogg, Werner,men kjenner deg såpass at matlaging blir det mer av videre selv om du ikke dokumenterer det. Og husk at du kan alltids gjøre comeback ;-) I mellomtiden må vi fokusere på en ny tur til France neste sommer :-)

    SvarSlett
  16. Hei Werner,
    Det kommer til å bli et savn......Har kost meg masse med dine flotte oppskrifter! Men skjønner godt at deres "nye prosjekt" er fantastisk og spennende. Og tidsslukende. Ønsker dere masse lykke og glede. Og så sees vi kanskje i Provence? Ta gjerne turen ut på landsbygda og besøk oss!
    Stor klem fra Hege

    SvarSlett
  17. Synd å høre, du hadde en fin side
    Mvh
    Bjørnar Waage
    www.matlidenskap.com

    SvarSlett
  18. Synd for oss, men bra for dere, tenker jeg:-) Lykke til videre med nye prosjekter og takk for nå!:))
    Mvh
    Anne Karin Ternowitz

    SvarSlett